۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۳۸۵۴۸
آیت الله امامی کاشانی:

انقلاب آمریکا را به بن بست رسانده است | اهداف انبیا در ۲۲ بهمن محقق شد

انقلاب آمریکا را به بن بست رسانده است | اهداف انبیا در ۲۲ بهمن محقق شد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نشستن در خانه و عدم حضور در یوم الله ۲۲ بهمن به منزله جفای بر انسانیت است، گفت: انقلاب اسلامی آمریکا را به بن بست رسانده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تبریک یوم الله 22 بهمن بر ضرورت توجه مردم به پیام های این یوم الله عظیم تأکید کرد و گفت: همه اهداف انبیا و اوصیای الهی در این روز بزرگ محقق شد.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی نبود امروز استکبار جهانی بر همه ملت های مسلمان سیطره و تسلط پیدا می کرد، ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی نبود امروز از لحاظ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استقلال نداشتیم و دشمنان برای ما تصمیم می گرفتند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه اگر انقلاب اسلامی نبود، ایران به مجری همه طرح های استکباری در منطقه تبدیل می شد، اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی ما را «برادران یهود» خطاب می کردند، زیرا هواپیماهای جنگی یهود و صهیونیست در جریان بمباران کشورهای اسلامی به ایران می آمدند و سوخت گیری می کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نقشه های شوم دشمن پیش از انقلاب سبب شد تا ایران به یک کشور وابسته تبدیل شود، تأکید کرد: دشمن سعی کرد اقتصاد ایران را به نفت وابسته کند؛ غربی ها با جلوگیری از صادرات غیر نفتی ایران و نابودی بخش کشاورزی، اقتصاد کشور را وابسته کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سبب شد هیمنه آمریکای جنایتکار فرو بریزد، افزود: در روزگاری آمریکا اگر اراده می کرد کاری را انجام دهد، بدون تردید آن کار را انجام می داد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در همه نقشه هایش به بن بست می رسد.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه دانشمندان و اساتید بزرگ دانشگاهی در دوران طاغوت از کمترین سطح عزت و احترام نیز برخوردار نبودند، عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی قشر تحصیل کرده جامعه از عزت بسیار بالایی برخوردار شده اند؛ همچنین فرهنگ دینی در آن زمان نیز در تنگنا قرار داشت و حتی به طلاب و علما اجازه نمی دادند عمامه بگذارند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در زمینه ایجاد فرهنگ مقاومت در منطقه بیان کرد: امروز ملت های منطقه با الگو برداری از انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی و صهیونیست ها ایستادگی می کنند.

به گزارش رسا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه نشستن در خانه و عدم حضور در  یوم الله 22 بهمن به منزله جفای بر انسانیت است، اظهار داشت: کسانی که توانایی حضور در این یوم الله را دارند، اما در آن شرکت نمی کنند به تاریخ انسانیت جفا می کنند؛ 22 بهمن سبب شد بشریت از بند طاغوتیان رها شود، از این جهت از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه 22 بهمن امسال مصادف با چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: ایشان نیز از کسانی هستند که از سفره ایمان و عمل صالح متنعم شدند و به این درجه از عظمت رسیدند؛ امروز امنیت کشورهای غرب آسیا مدیون رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی است.

آیت الله امامی کاشانی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی مولود 22 بهمن است، عنوان کرد: پای صندوق آمدن بر همه کسانی که واجد شرایط رأی دادن هستند، واجب است، زیرا این حضور امنیت کشور را بیمه می کند؛ احترام گذاشتن به انتخابات و حضور پای صندوق های رأی حاصل توجه به پیام های 22 بهمن است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن جز این که در لجن های خود دست و پا بزند کار دیگری بلد نیست، تصریح کرد: طرح معامله قرن جز اینکه لجن آنها را در دنیا متعفن تر کند کاری نمی کند؛ این که یک مشت دزد بریزند در داخل خانه های فلسطینی ها و حقوق آنها را سلب کنند و بعد بگویند فلسطینی ها بروند و ما اینجا زندگی کنیم چیزی جز رسوایی صهیونیست ها را نشان نمی دهد؛ امروز دنیا افتضاح و بدبختی آنها را در همین پیشنهادها درک می کند.

وی به تبیین شاخصه های نماینده تراز انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری فرمودند نمایندگانی که مؤمن به خدا، مملکت، شهدا، غنای کشور، فقرزدایی و مبارزه با فساد باشند باید انتخاب شوند؛ نماینده تراز انقلاب کسی است که در برابر دشمن شجاع و جدی و چابک و پر کار باشد.

آیت الله امامی کاشانی ضمن بیان حدیثی درباره آخرالزمان تأکید کرد: امروز باید از بیکاری و سهل انگاری بترسیم؛ مقامات کشور  در پیشگاه خداوند مسؤولیت دارند و باید دلشان برای مردم بسوزد و از گرانی ها و خلاف ها جلوگیری کنند؛ مسؤولان بدانند وظیفه سنگینی در قبال ملت دارند، از این رو باید با کسانی که اهل فکر هستند جلسات شبانه روزی بگذارند تا مشکلات را حل کنند./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 1
حسین ثالث موید
ارسال نظرات